Het kinderkeurmerk voor gastvrijheid

AANVRAGEN

Waarom een kinderkeurmerk?

Kinderen spelen een steeds belangrijkere rol in het gezin en worden steeds bepalender in de keuzes die (groot-)ouders/verzorgers maken. Zo ook voor een dagje uit en een bezoek aan een restaurant. Als de kinderen het naar hun zin hebben, dan zijn ook de volwassenen gauw tevreden en wordt een bezoek sneller herhaald. Maar hoe benadert u een kind als volwaardige gast en wanneer is uw omgeving kindvriendelijk en gastvrij ingericht?

Het keurmerk laat zien dat u kwaliteit levert in een kindvriendelijke omgeving en biedt u zowel online als offline vele voordelen. Een keuring geeft inzicht en advies m.b.t. het optimaliseren van uw gastvrijheidsbeleving richting bezoekers met kinderen. Zowel uw gastheerschap als de gastgerichtheid van uw onderneming worden daarbij onder de loep genomen.

Werkwijze

In slechts vijf stappen vraagt u een keurmerk aan. U neemt contact op met De Kleine Gast om een keuring aan te vragen, waarna u van ons een bevestiging ontvangt. Vervolgens sturen wij u per post onze zelfcheck, waarmee u zich voorbereidt op een goed resultaat. Binnen twee weken na ontvangst van de zelfcheck komt onverwachts een Mystery Guest met zijn/haar gezin bij u langs. Daarna ontvangt u van ons een uitgebreid keuringsrapport inclusief advies, specifiek voor uw bedrijf. Bent u goedgekeurd? Dan kunt u de raamsticker aanvragen en een uitgebreid profiel in de app, inclusief een aanbeveling van De Kleine Gast. Zo laat u uw (nieuwe) doelgroep weten dat u kwaliteit van gastvrijheid levert in een kindvriendelijke omgeving. Daarnaast trekt u doelgericht meer bezoekers met kinderen naar uw onderneming en laat u zien welke kinderfaciliteiten zij wel/niet bij u mogen verwachten en welke huisregels er eventueel aan de orde zijn.

Kwaliteitscontrole

Het keurmerk van De Kleine Gast staat voor kwaliteit. Daarom controleren wij jaarlijks op steekproefbasis een aantal restaurants om te kijken of de resultaten uit het keuringsrapport nog actueel zijn. Aan deze controle zijn geen kosten verbonden.

Voordelen

  • Versterk uw gastvrijheid voor bezoekers met kinderen.
  • Verhoog uw omzet in de daluren.
  • Verkrijg bruikbare tips specifiek voor uw bedrijf.
  • Vergroot uw naamsbekendheid door gericht onder deze doelgroep te promoten.

Kosten

De kosten voor een gastvrijheidskeuring van De Kleine Gast zijn €279,95. Deze eenmalige kosten zijn inclusief ontvangst van de zelfcheck (hardcopy), de gastvrijheidskeuring door onze Mystery Guests (incl. consumpties en reis-/parkeerkosten), het keuringsrapport dat u van ons als PDF zult ontvangen en, bij een positief keuringsresultaat, de raamsticker waarop de iconen van de goedgekeurde faciliteiten staan vermeld.

De kosten voor een keurmerkprofiel in de app zijn €18,95 per maand. De minimale afnameperiode van een bedrijfsprofiel in de app is 12 maanden. Een keurmerkprofiel biedt meerdere voordelen ten opzichte van een Basisprofiel of Profiel+ in de app. Zo kunt u maandelijks een wisselende kinderspecial plaatsen op uw profiel, wordt u onder “uitgelicht” vermeld in de app, wordt uw bedrijf gedeeld met de volgers van De Kleine Gast op diverse social media kanalen en is het keurmerklabel zichtbaar op uw profiel.

Voorgenoemde kosten zijn excl. 21% BTW.